Comencen les obres de la nova gasinera de l’EMT que suposa la culminació de l’aposta per energies més sostenibles - Comencen les obres de la nova gasinera de l’EMT que suposa la culminació de l’aposta per energies més sostenibles
Asset Publisher
NEWS
08 Jun 2020
Aquesta inversió de 2.750.000 euros i l’arribada progressiva dels 100 nous busos de l’EMT que funcionen amb gas natural comprimit suposa la culminació de l’aposta per la sostenibilitat
La previsió és que durant la tardor de 2020 els 112 busos impulsats per gas puguin carregar combustible a la nova instal·lació
Palma, 8 de juny de 2020.-El batle de Palma, Jose Hila, juntament amb el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau i el gerent de l’EMT, Mateu Marcús, han visitat avui l’inici de les obres de la nova gasinera de l’EMT.
Aquesta gasinera, que una vegada estigui enllestida serà la que tindrà més capacitat de càrrega de Mallorca, suposa una inversió de 2.750.000 euros i permetrà que un total de 112 busos de la flota de l’EMT propulsats amb gas comprimit es puguin carregar diàriament en aquesta infraestructura ubicada a les cotxeres de l’EMT.
Durant aquest mes s’estan realitzant les síquies i canalitzant les canonades que duran el gas i la previsió és que els compressors, el generador i la resta de la maquinària d’aquesta infraestructura quedin instal·lats entre juliol i agost. Així, l’EMT preveu que a finals d’agost realitzin les primeres proves pilot de càrrega de combustible i que a la tardor de 2020 la nova flota de 100 busos de gas de l’EMT més els 12 busos de gas adquirits el 2009 es puguin carregar a la nova instal·lació.
Aquesta inversió suposa la culminació de l’aposta de l’Ajuntament i de l’EMT per transformar aquesta empresa en un model en el procés de transició energètica. Així, a la tardor de 2020, quan està previst que hagin arribat els nous 100 busos nous de l’EMT propulsats amb gas comprimit, casi tota la flota podrà carregar combustible en aquest espai. Cal recordar que els nous busos propulsats amb gas permeten reduir les emissions de c02 a un terç respecte als que funcionen amb diesel i són, a més, vehicles més silenciosos i dotats de noves tecnologies.
Aquesta inversió, a més, permetrà que el 100% de la flota, tant la propulsada per diesel com la que es propulsa amb gas natural, es carregui a les mateixes instal·lacions de l’EMT, evitant desplaçaments i optimitzant recursos. Actualment, i fins que la gasinera es posi en marxa, els busos de l’EMT que funcionen amb as es carreguen a l’estació de Cas Tresorer.