Publicador de contenidos

Els serveis de l’EMT Palma obtenen una avaluació d’un 8,6 a les enquestes realitzades als usuaris a les parades

NOTICIAS

05 ago 2022

Els serveis de l’EMT Palma obtenen una avaluació d’un 8,6 a les enquestes realitzades als usuaris a les parades

Aquesta és puntuació més alta que s’atorga en la darrera dècada i destaca la puntuació per sobre del 9 a aspectes com la puntualitat, la seguretat, el confort amb el renou o la temperatura

El 55% de les persones usuàries que han realitzat les enquestes utilitzen el bus habitualment i un 44% ho fa diàriament.

Dalmau: “Aquest resultat és el millor resultat de la història de l’EMT de Palma des de que feim enquestes”

 

Palma, 4 d’agost de 20022.- El tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, juntament amb el gerent de l’EMT Palma, Mateu Marcús, han explicat avui el resultat de les enquestes que realitza l’EMT amb l’objectiu d’anar renovant els certificats de Qualitat.

Aquestes enquestes es realitzen a les parades de bus en horari de matí i horabaixa i mitjançant intervencions del denominat “client misteriós” a l’interior dels busos per avaluar de forma continua el grau de satisfacció de les persones usuàries.

En total enguany s’han realitzat 622 enquestes a les parades de bus a les quals es demanava a les persones usuàries una valoració de l’1 al 10 sobre diferents ítems. Aquestes enquestes posteriorment són revisades per AENOR en el marc de la renovació anual de les auditories de qualitat. A més de les 622 enquestes es realitzaren un total de 225 visites del denominat sistema de “client misteriós”.

 

Valoració dels usuaris habituals del transport públic

 

Dalmau ha posat en valor que aquests son els millors resultats que s’han obtingut en la darrera dècada. “És el millor resultat de la història de l’EMT des de que feim enquestes”, ha explicat.

El tinent de batle ha remarcat la validesa de les dades obtingudes ja que el 55,56% dels enquestats són usuaris habituals del bus i el 44,6% empren el servei de bus diàriament . “Són dades que tenen un valor objectiu; el 44% dels enquestats empren el bus una vegada al dia i casi el 40% empren el transport públic com a transport general”, ha dit Dalmau, que ha agraït la feina i la vocació de servei públic que demostra diàriament l’empresa.

Dalmau ha destacat que els usuaris enquestats són majoritàriament usuaris habituals i un 40% són usuaris diaris. “Un 75% empren el bus perquè és una alternativa real als desplaçaments que van a la ciutat, un 39,22% com a mitjà de transport general i un 36,6% per desplaçaments d’oci i esport”, ha dit.

Per a poder ser revisades per Aenor, les enquestes les ha d’haver fetes una empresa externa, independent de l’EMT.

Així, es va demanar sobre ítems com l’amabilitat, la freqüència, la il·luminació o la informació rebuda per part del conductor i es va obtenir un valoració mitjana d’un 8,6, la nota més alta que ha obtingut en aquests processos d’avaluació l’EMT durant els darrers anys. Cal recordar que l’any 2020 l’EMT va obtenir un 8,5 en aquestes enquestes i en edicions anteriors la mitjana estava en torn al 7,9 i el 8,1.

Alguns ítems, com la il·luminació, la seguretat, la puntualitat o la temperatura han rebut una valoració mitjana superior al 9.

 

De forma paral·lela i emmarcat també amb els processos de renovació dels certificats de qualitat, l’EMT Palma ha realitat un total de 225 intervencions del denominat client misteriós a les parades i dins els busos a través d’una empresa externa i amb la revisió d’AENOR.

A través d’aquestes intervencions s’avaluen ítems diferents ítems relatius al servei com ara la il·luminació de les parades, els panells electrònics, la identificació del vehicle, la neteja exterior del bus, entre d’altres. 

Més detalls en el següent document:
 

 

 

Estático: pie de página

 

  971 214 444

  900 701 127

C/ Josep Anselm Clavé 5. 07002 Palma

Logo Ajuntament de Palma
Logo Civitas