Editor de continguts

L’EMT inicia la segona fase de la renovació de la flota amb la compra de 59 busos nous

NOTÍCIES

27 de des. 2021

L’EMT inicia la segona fase de la renovació de la flota amb la compra de 59 busos nous
L’EMT inicia la segona fase de la renovació de la flota amb la compra de 59 busos nous

Els nous vehicles seran d’ energies netes, arribaran entre el 2022 i el 2023 i permetran ampliar la flota de 178 a 200 unitats

El Consell d’Administració de l’EMT adjudicarà demà a l’empresa Scania l’encàrrec de 44 busos nous de 18 metres de gas natural

La flota renovada permetrà millorar freqüències, més puntualitat i millorar la informació que rep l’usuari sobre el temps d’arribada del bus

Un cop completada la segona fase de la renovació, es deixaran deixaran d’emetre 8000 tones de diòxid de carboni per any

Hila: “Els compromisos es demostren el fets: apostàrem pel transport públic i estam complint”

 

 

El batle de Palma, Jose Hila, juntament amb el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau i el gerent de l’Empresa Municipal de Transport (EMT), Mateu Marcús, han presentat avui la segona fase de la renovació de la flota de l’EMT. Així, l’empresa municipal adquirirà 59 busos nous, que arribaran entre el 2022 i el 2023. La inversió prevista és de 25 milions d’euros. Aquesta nova compra suposarà que el 80 per cent de la flota de l’EMT estarà renovada el 2023 i, a més, una ampliació de la flota, que passarà de 178 autobusos a 200.

El batle de Palma ha afirmat que “els compromisos es demostren amb fets”. “Apostàrem pel transport públic perquè volem que, cada cop més, la ciutadania l’empri, estam complint”. “Ens permet construir una Palma més sostenible, un objectiu de ciutat i una aposta clara d’aquest govern”, ha dit el batle. El regidor de Mobilitat Sostenible, per la seva part, ha recordat que la renovació “es va fer tenint en compte que es tractava d’un projecte a set anys”. “Canviam el combustible per un més net, amb menys impacte ambiental i prestar el mateix servei”, segons Dalmau.

 

Adquisició

Així, per a aquesta segona fase de renovació de la flota que s’inicia ara, s’ha planificat l’adquisició d’un total de 59 busos nous de les següents característiques:

Compra de 48 busos de gas natural (redueix fins a un 95% les partícules contaminants):

  • 44 busos d’alta capacitat de 18 metres que suposen una inversió de 17,5 milions d’euros.
  • 4 mini busos de 8 metres que donaran servei a petites poblacions i àrees disseminades que suposen una inversió de 700.000 euros
     

 Adquisició d’onze unitats de busos elèctrics:

  • 5 unitats de pila de combustible d’hidrogen verd de 12 metres, que suposaran una inversió de 4 milions d’euros amb subvencions Horizonte 2020, IDAE i Govern.
  • 6 unitats de vehicles elèctrics a bateria de 12 metres, que suposaran una inversió de 3,5 milions d’euros a traves del fons MITMA/Next Generation de la Unió Europea

En concret, demà el Consell d’administració de l’EMT Palma adjudicarà 44 busos nous de 18 metres que fabricarà l’empresa Scania. La primera fase de la renovació de la flota, iniciada el 2018 i que va suposar la compra de 100 busos nous de gas natural, es va fer mitjançant un acord marc, que va classificar mitjançant punts els diferents fabricants de vehicles que construïren els busos. D’aquesta manera, ara es fa la segona comanda, i, després de requerir a les empreses que participaren els preus de les unitats, demà ja es podrà adjudicar.

 

Conjunt de beneficis per al servei

Aquesta renovació de la flota permetrà que l’any 2023 el 60 i el 75 per cent del servei es presti amb busos d’alta capacitat, reforçant els corredors d’alta freqüència. A més, el 80 per cent de la flota funcionarà amb gas natural i el 5 per cent amb energia solar. D’aquesta manera, el dièsel només s’emprarà en un 15 per cent de la flota i serà, per tant, minoritari.

Els beneficis que aquesta renovació de la flota aportarà per al nou servei són els següents:

  • La mitjana d’edat dels busos passarà de més de 15 anys al 2018 a menys de 5 anys al 2023.
  • Millors freqüències.
  • Major puntualitat.
  • Millor informació a l’usuari sobre el temps d’arribada del bus.
  • Busos més accessibles: tota la flota estarà adaptada (actualment només hi ha dos mini-busos no adaptats) i l’adquisició de nous busos permetrà a més implementar noves millores d’accessibilitat a la flota per a altres col·lectius amb diversitat funcional.

 

Busos més sostenibles

En aquest sentit, el canvi d’ús del dièsel pel gas natural, l’hidrogen i l’energia elèctrica permetrà reduir més de 5000 tones de Diòxid de Carboni (Co2) amb els 100 busos nous i més de 8000 tones de cO2 per l’any 2023 amb els 159 busos nous. Amb el canvi de l’ús del diesel pel gas natural es pot arribar a reduir el 95 per cent de les partícules sòlides i el 85 per cent del diòxid de nitrogen i s’aconsegueix reduir fins a un 25 per cent el cO2 emès i en un 50 per cent la contaminació acústica.

 

 

Estático: pie de página

 

  971 214 444

C/ Josep Anselm Clavé 5. 07002 Palma de Mallorca

Logo Ajuntament de Palma
Logo Civitas