Asset Publisher

L’Ajuntament de Palma llança la campanya “Aquest Nadal, mou-te amb el petit comerç” que permet obsequiar els clients amb tiquets d’aparcament i bitllets de bus

AKTUELLES

25 Nov 2020

L’Ajuntament de Palma llança la campanya “Aquest Nadal, mou-te amb el petit comerç” que permet obsequiar els clients amb tiquets d’aparcament i bitllets de bus

Per primera vegada es lliuren de forma gratuïta 11.000 tiquets, 5.500 en bitllets de l’EMT i 5.500 en tiquets per deixar el cotxe als aparcaments de l’SMAP a les patronals comercials

 

Hila: “El petit comerç genera llocs de feina aquí, paga els impostos aquí;  el comerç on line, no; enguany passejau per la ciutat i apropau-vos a les tendes, tots tenim familiars i amics que hi fan feina”

Dalmau: “Volem generar un efecte papallona i amb aquesta acció contribuir a la dinamització del teixit comercial de la ciutat”

Rodrigo A. Romero: “ Anam de la mà del petit comerç perquè torni a ser el que era; sempre ens tindran al seu costat”


Sota el lema “Aquest Nadal, mou-te amb el petit comerç” el batle de Palma, Jose Hila, el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau i el regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Rodrigo A. Romero, juntament amb la vicepresidenta de Pimeco, Carolina Domingo i el president d’Afedeco, Antoni Gayà, han presentat avui l’acció de promoció del petit comerç que s’ha elaborat de forma conjunta i que  permetrà oferir des d’aquesta mateixa setmana tiquets per viatjar en bus i emprar els aparcaments de l’SMAP de forma gratuïta entre els clients dels comerços de Palma.

El gerent de l’EMT, Mateu Marcús i el gerent de l’SMAP, Pedro Manera, també han estat presents durant la roda de premsa, així com Mateu Cunill, de la junta directiva de Pimeco.

Aquesta iniciativa, que altres anys oferia mitjançant un conveni tiquets amb descomptes als aparcaments, enguany va més enllà i ofereix de franc a les patronals comercials un total de 11.000 tiquets, 5.500 de l’EMT i 5.500 de l’SMAP,  que permetran als clients de les botigues aparcar gratis durant dues hores o bé realitzar un viatge d’anada i tornada amb qualsevol bus de l’EMT.

Així, la Societat Municipal d’Aparcaments i Projectes SA, SMAP, lliurarà 5.500 tiquets de dues hores  a les patronals Afedeco i Pimeco que distribuïran entre els seus associats.

 

Els tiquets es distribueixen en tres blocs:

  • Primer bloc: Parc de la Mar. (1.500 tiquets)
  • Segon bloc: Comtat del Rosselló, Comte d'Empúries, Plaça Major, via Roma i Marquès de la Sènia. (2.000 tiquets)
  • Tercer bloc: Santa Pagesa, Sa Riera i Manacor (2.000 tiquets)

 

Es lliurarà la meitat de cada un d’aquests tres blocs a Pimeco i a Afedeco. Els establiments adherits a aquesta campanya es comprometen a col·locar un adhesiu identificatiu dels tiquets horaris a un lloc visible del seu establiment i seran les patronals les encarregades de distribuir, gestionar i controlar la quantitat de tiquets destinada a cada aparcament.

Els tiquets seran vàlids les 24 hores tots els dies de la setmana i tenen una caducitat de fins el 31 de gener de 2021.

Per altre banda, des de l’EMT es lliuraran a ambdues patronals bitllets d’anada i tornada per viatjar de franc a tota la xarxa de busos.

 

Conjunt d’accions

Durant la presentació d’aquesta acció, el batle ha encoratjat a la ciutadania a comprar al petit comerç i no al comerç on line. “ En un Nadal marcat per la covid-19, la millor forma d’ajudar a les nostres botigues és comprant al petit comerç, no al comerç on-line. Tots tenim amics, familiars, filles que hi treballen, ajudem-los”, ha dit i ha recordat que aquesta acció forma part de tot un conjunt d’accions engegades des de que va començar la crisi de la covid-19 com les ajudes de 1,7 milions d’euros, la nova convocatòria d’ajuts el 2021 per un import de 1,3 milions d’euros; campanyes informatives, el manteniment i millora de l’enllumenat de Nadal i les ajudes directes a establiments emblemàtics per valor de 50.000 euros.

Dalmau, per la seva banda, ha explicat que des de l’SMAP i l’EMT s’ha treballat per fer possible aquest gest en breu termini de temps. “Volem generar el que els japonesos anomenen un “efecte papallona i amb aquesta acció contribuir a la dinamització del teixit comercial de la ciutat”, ha dit el regidor que ha destacat que la tria del petit comerç esdevé una compra responsable, reflexiva, sostenible, original i també una compra ètica.

El regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Rodrigo A. Romero, per la seva banda, ha agraït la implicació de diferents àreas de l’Ajuntament per fer possible una dinamització del petit comerç en una època difícil. “S’ha fet un esforç per facilitar que la gent s’apropi al centre tant el vehicle com en transport públic per fer les seves compres”, ha dit i ha recordat que entre desembre i gener es començaran a pagar les ajudes concedides per valor d’1,7 milions d’euros. “ Analm de la mà del petit comerç; Palma no és Palma sense el petit comerç i sempre ens tindran al seu costat”, ha dit.

 

 

Estático: pie de página

 

  971 214 444

  900 701 127

C/ Josep Anselm Clavé 5. 07002 Palma

Logo Ajuntament de Palma
Logo Civitas