Asset Publisher

L’EMT culmina el procés de renovació de la flota amb d’incorporació dels darrers 23 busos nous

NEWS

26 Apr 2021

L’EMT culmina el procés de renovació de la flota amb d’incorporació dels darrers 23 busos nous
La renovació de la flota amb busos que funcionen amb gas natural comprimit ha suposat una inversió de 32,5 milions d’euros i permet que la majoria de vehicles estiguin adaptades al segle XXI

Avui s’han presentat al castell de Bellver les darreres unitats que s’han recepcionat i que s’incorporaran de forma imminent a la xarxa

La renovació de la flota amb busos que funcionen amb gas natural comprimit ha suposat una inversió de 32,5 milions d’euros i permet que la majoria de vehicles estiguin adaptades al segle XXI

El Govern ha aportat prop del 40% del finançament amb diferents partides provinents de la Llei de Capitalitat i els Fons Feder que sumen 12,5 milions d’euros

 

El batle de Palma, Jose Hila, la presidenta del Govern Francina Armengol, el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau i el gerent de l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT), Mateu Marcús, han presentat avui al castell de Bellver les darreres 23 unitats de busos de 12 metres nous amb les quals culmina el procés de renovació de la flota de l’EMT dels primers 100 busos.

Hila ha destacat que la finalització de l’arribada de busos nous “culmina la nostra aposta per la sostenibilitat : deixam enrere el dièsel i ens passam al gas natural”, ha dit i ha remarcat la importància de “col·laborar entre institucions per engegar i convertir en realitat aquest projecte”. “Vull fer un agraïment especial al Govern i a la presidenta. Gràcies a totes les passes que hem fet des de demà ja circularan per Palma 100 busos nous”, ha dit.

Aquestes unitats, que ja estan recepcionades, s’incorporaran de forma imminent a la xarxa de l’EMT.

Cal recordar que a partir de la primavera de 2019 la flota de l’EMT s’ha renovat amb un total de 100 busos nous, un procés de compra que s’inicià el febrer de 2017 quan s’aconseguí el finançament del Banc Europeu d’inversions per dur a terme aquesta inversió que ha suposat un total de 32,5 milions d’euros

L’adquisició d’aquests busos nous ha estat finançada en gairebé un 40% pel Govern a traves de diferents aportacions que sumen un total 12.575.000 euros a traves de la suma de les dues anualitats, 2019 i 2020 dels Fons Feder que sumen 10.775.000 euros i fons provinents de la Llei de Capitalitat de 2017 (300.000 euros) i 2018 (1.500.000 euros).

 

Cent busos nous de 12, 15 i 18 metres

Des de la primavera de 2019 la flota de l’EMT ha incorporat 100 busos nous. Es tracta en concret del següents tipus de vehicles:

  • Autobusos de 12 metres: l’empresa Iveco España ha estat l’adjudicatària. Se li comanaran 60 autobusos per un preu unitari de 277.232,55 euros i un cost total de 16.633.953 euros.

  • Autobusos de 15 metres: l’empresa Man ha estat l’adjudicatària. Se li comanaran 12 unitats per un cost unitari de 376.900 euros i un cost total de 4.522.800 euros.

  • Autobusos de 18 metres (articulats): l’empresa Scania Hispania ha estat l’adjudicatària. Se li comanaran 28 unitats per un cost unitari de 404.980 euros i un cost total de 11.339.440 euros.

 

Busos del segle XXI
La flota de busos de l’EMT està integrada per un total de 180 busos, dels quals 100 són nous. Aquests nous busos han permès millorar el servei de forma immediata incorporant a la xarxa tota una sèrie de millores que fan que la flota de l’EMT sigui més sostenibles, més amable (amb menys renou)i amb un disseny i una tecnologia adaptada al segle XXI.

  • Menys contaminants: els nous busos eliminen gairebé el 100% de les partícules i també l’òxid de nitrogen emeses a l’atmosfera. Funcionen amb gas natural comprimit, un combustible que consumeix menys i suposa reduir les emissions de c02 en un terç respecte a la flota de busos actual que majoritàriament empra el combustible Diesel.

  • Més amables amb l’entorn: el gas ha permès reduir la contaminació acústica a la meitat respecte a altres combustibles. El disseny de les caixes de canvis també minva la pol·lució sonora.

  • Amb tecnologia solar: disposen d’una manta fotovoltaica al sostre que alimenta amb energia solar els equipaments interiors del bus.

  • Un disseny amb tres portes: tots els busos tenen tres portes i els busos de 18 metres incorporen una quarta porta amb espai per estar dret. Aquest disseny facilita l’accés a la part de darrera dels busos.

  • Més segurs: incorporen mecanismes de seguretat a l’obertura i tancament de portes, suspensions més còmodes, un interior il·luminat amb tecnologia led que minva el calor interior, un tipus de vidre dotat amb un filtre solar que redueix el calor interior en una quarta part i un millor sistema de refrigeració.

  • Més còmodes: els seients dels nous busos són més higiènics, ergonòmics i més fàcils de mantenir. Així mateix incorporen el sistema de càmera de control per fer marxa enrere.

  • Més accessibles: els nous busos estan adaptats a la normativa d’accessibilitat actual. Incorporen un altaveu exterior, el número de la línea és visible des del costat, tenen tres portes i un interior més diàfan d’un únic pis. A més la rampa telescòpica per l’accés per a persones amb mobilitat reduïda està integrada a la carrosseria i empra un sistema telescòpic integrat que millora el seu manteniment.

  • Amb tecnologia adaptada a les necessitats del segle XXI: els sistemes de comunicació que fan servir estan preparats per la tecnologia del segle XXI.

  • Cada unitat disposa de 6 carregadors USB

 

L’adquisició d’aquests nous busos compleix amb l’objectiu 7 dels Objectius globals de desenvolupament Sostenible (ODS) potenciat una energia neta i assequible. A més, contribueix a que Palma sigui una ciutat més sostenible.

 

Estático: pie de página

 

  971 214 444

  900 701 127

C/ Josep Anselm Clavé 5. 07002 Palma

Logo Ajuntament de Palma
Logo Civitas