Editor de continguts

Els usuaris de l'EMT valoren les mesures contra la Covid-19.

NOTÍCIES

24 de maig 2021

Els usuaris de l'EMT valoren les mesures contra la Covid-19.

Les persones usuàries de l’EMT avaluen amb un “notable alt” el canvi de xarxa i les mesures de prevenció covid a l’interior dels busos

El tinent de batle, Francesc Dalmau i el gerent de l’EMT han explicat el resultat de les 800 enquestes i avaluacions mitjançant client misteriós realitzades durant la tardor de 2020

L’EMT ha renovat els certificats de qualitat 9001, UNE 13816 i 93200 de carta de serveis

Palma, 20 de maig de 2021.-El tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, juntament amb el gerent de l’EMT, Mateu Marcús han explicat avui que l’EMT ha renovat els certificats de qualitat 9001, UNE 13816 i 93200 de carta de serveis.

El punt de partida d’aquesta aposta per la qualitat a l’EMT va tenir enguany dues vessants: per una banda certificar el canvi de xarxa que s’inicià el desembre de 2019 i, per l’altra la necessitat de certificar que les mesures de seguretat adoptades arran de la irrupció de la pandèmia s’estaven notant a l’interior dels busos.

Així, durant el darrer trimestre de 2020 el departament de Qualitat de l’EMT posà en marxa una campanya amb més de 800 intervencions del denominat client misteriós i enquestes al carrer.

Pel que fa a les mesures covid-19 s’avaluaren tres ítems: mascaretes, gel hidroalcohòlic i finestres obertes.

Les enquestes es varen centrar en mesurar la satisfacció dels usuaris respecte a les mascaretes dins el bus, amb un resultat de 9,2 sobre 10 i la disponibilitat de gel dins el bus amb un resultat de 8,20 sobre 10.

Per altra banda, mitjançant el mètode de client misteriós es va avaluar les mascaretes amb un resultat de satisfacció del 9,3; la presència de gel hidroalcohòlic amb un resultat de 8,3 i l’obertura de finestres, amb un resultat de 8,4.

En aquest sentit des de l’EMT han agraït en aquest sentit el “civisme” de les persones usuàries en el compliment de les mesures covid. “Les respostes provenen de 800 enquestes realitzades a les aturades; el 50% de les persones enquestades usen el bus diàriament i el 24% ho fa tres dies a la setmana”, ha explicat el gerent, Mateu Marcús, que ha explicat que aquesta informació “és molt valuosa per l’EMT ja que reflexa la realitat de manera estadísticament fiable”, ha afegit.

Avaluació sobre la nova xarxa de l’EMT

A banda de les preguntes sobre mesures covid també s’ha avaluat durant el darrer trimestre de 2020 la percepció dels clients sobre la nova xarxa mitjançant enquestes i el sistema de client misteriós.

Els ítems sobre els quals s’ha demanat una valoració a peu de parada o bé mitjançant el sistema de client misteriós són els següents:

 

ENQUESTA VALORACIONS
AMABILITAT 8,7
IL·LUMINACIÓ 8,6
INFORMACIÓ REBUDA DEL CONDUCTOR 9,3
INFORMACIÓ DEBUDA DE L'OFICINA 9,7
INFORMACIÓ A LES PARADES 7,7
NETEJA A LES PARADES 8,7
NETEJA DE VEHICLES 8,7
CONFORT AMB EL RENOU 9,3
CONFORT AMB LA TEMPERATUA 8,3

 

CLIENT MISTERIÓS VALORACIONS
NETEJA PARADA 9,3
INFORMACIÓ A LA PARADA 9,2
IL·LUMINACIÓ A LA PARADA 9,8
PANELL ELECTRÒNIC PARADA 8,0
NETEJA EXTERIOR VEHICLE 8,6
NETEJA INTERIOR VEHICLE 9,1
VEHICLE S'ATRUA CORRECTAMENT 9,9
CONFORT DE PUJADA 9,6
CONFORT DE TRAJECTE 8,8
CONFORT DE BAIXADA 9,2
CONFOR AMB LA TEMPERATURA 9,4
CONDUCCIÓ AGRADABLE 9,5
ESTAT DE LES ANSES DE SUJECCIÓ 9,4
ESTAT DE LES BARRES DE SUJECCIÓ 9,9

 

Així, s’han avaluat la majoria de les línies de l’EMT amb un resultat de satisfacció superior a 8. En aquest sentit, des de l’EMT destaquen que la valoració global és la millor obtinguda des de 2009, amb un resultat mitjà de 8,5 sobre 10.

LÍNIA PUNTUACIÓ
A1 8,3
3 8,6
4 8,7
5 8,7
6 8,6
7 8,6
8 8,4
10 8,5
11 9,0
12 8,5
14 9,0
16 8,3
18 8,5
19 8,8
20 9,0
22 8,0
23 8,0
24 8,4
25 8,4
29 8,5
33 8,4
35 8,8
46 8,1
47 8,3

 

Estático: pie de página

 

  971 214 444

  900 701 127

C/ Josep Anselm Clavé 5. 07002 Palma

Logo Ajuntament de Palma
Logo Civitas