Editor de continguts

Els nous autobusos de l’EMT seran de gas natural

NOTÍCIES

18 d’oct. 2017

Els nous autobusos de l’EMT seran de gas natural
Ferrer: “Hem elegit una tecnologia que redueix les emissions perquè fem una aposta decidida per aconseguir una ciutat menys contaminada”

El consell d’administració de l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT) ha aprovat avui la formalització del préstec que el Banc Europeu d’Inversions (BEI) ha concedit a l’EMT per a la renovació de la flota d’autobusos. L’acord es traslladarà al proper ple d’octubre. A més, avui s’ha donat a conèixer que els nous busos seran de gas natural comprimit de darrera generació.

 

El regidor de Mobilitat i president de l’EMT, Joan Ferrer, ha destacat que l’operació és “un projecte de ciutat”. “Hem elegit una tecnologia que redueix les emissions perquè, com a equip de govern, fem una aposta decidida per aconseguir una ciutat menys contaminada”, segons Ferrer. Ferrer també ha volgut destacar que el préstec concedit pel BEI permet “deixar tancada i garantida la renovació de tota la flota d’autobusos”.  

 

Dues fases

El BEI ha concedit a l’EMT un préstec per un import de fins a 30 milions d'euros que es poden sol·licitar en un termini de 7 anys. La renovació es divideix en dues fases. Per a la primera es preveu una inversió total de 30 milions d’euros, dels quals la meitat seran aportats pel BEI, 15 milions. Els altres 15 procediran d’altres entitats. Per a la segona, el finançament està assegurat ja que quedarà una aportació del BEI de fins a 15 milions d’euros.

 

La flota de l’EMT es compon de 177 autobusos. D’aquests, 95 tenen entre 15 i 17 anys, xifra que suposa el 53,3 per cent del total, més de la meitat. Aquests són els autobusos que es renovaran els propers anys, que seran de gas natural. “Es tracta d’una energia neta que permetrà una reducció molt forta d'emissions de contaminants en relació al dièsel”, ha afirmat el regidor. Per exemple, es disminuirà en un 81 % les partícules; en un 92 per cent, la d’òxid de nitrogen i en un 63 %, la d'hidrocarburs no metànics. Els contaminants més perillosos són les partícules i l’òxid de nitrogen.

 

Gasinera i tecnologia

Una altra de les novetats és que el finançament també permetrà construir una gasinera a les cotxeres de l’EMT per, d’aquesta manera, donar servei als nous busos “de forma ràpida”, segons Ferrer. A més, es renovarà el Sistema d’Ajuda a l’Explotació (SAE), un fet que permetrà a l’EMT fer un salt de modernitat tecnològic. També s’actualitzarà la tecnologia de comunicacions entre vehicles i control de cotxeres i la renovació total de la tecnologia d'equipament de validació i venda en vehicles.

 

Per últim, la renovació potenciarà la substitució dels vehicles de 12 metres, pels de 18 metres per, així, guanyar en un 35% més de capacitat, a més d’estalviar combustible i manteniment i tenir un menor número de busos complets.

Estático: pie de página

 

  971 214 444

C/ Josep Anselm Clavé 5. 07002 Palma de Mallorca

Logo Ajuntament de Palma
Logo Civitas